Protected by Copyscape Plagiarism Detector

16 January 2012

Keindahan Pagi!

Pagi isnin yang indah.


Hari ini aku nak mengingatkan diri aku jangan :


1.sombong

-kita xperlu nak sombong dengan orang dengan kelebihan yang kita ada.kalau kita ada duit kita tak perlu kot nak cakap besar dan bangga diri kononnya kita la yang paling hebat dan bijak mengatasi semua orang yang ada.relax2 je.orang pun akan hormat kita.


2.malas

-ini merupakan penyakit dan penghalang untuk kita berjaya.aku mengingatkan diri aku jangan sesekali ada habit malas.kalau datang mood malas cuba lawan.kita ada daya usaha untuk menangkis perangai seperti ini.aku boleh!


3.tamak

-orang tamak selalu rugi.itulah kata2 orang2 tua kita.biar untung sikit hari ini daripada rugi banyak di kemudian hari.


4.malu bertanya.

-hari tue aku ada terbaca kat website mana entah.dia cakap mcm nh.if u dont ask the answer always will be no.so aku xboleh malu nak bertanya.kalau rasa berminat dengan sesuatu benda jangan teragak-agak nak tanya.ok!


5.terlalu berharap

-ini penting kot.kita kalau buat sesuatu buat yang terbaik dan jangan mengharap sangat apa2 benefit.nanti kita senang down dan lama kelamaan kita give up.apa pun kita kena usaha buat yang terbaik la dan all out.


Published with Blogger-droid v2.0.1

No comments:

Post a Comment